Första dagen med Allevo....

Som jag berättade igår så började vi följa ett  vikt minsknings
program igår med hjälp av Allevo....

Vaknade i morse helt utvilad med en lättare känsla i
kroppen. Efter att ha utfört det vanliga rutinerna med
tvättning och katt matning osv så åt jag frukost
bestående av en smoothie....

Fixade iordning åt min fru, skrev den vanliga lilla kärleks
lappen så gick jag in och pussade och stoppade om
henne!

Ut i den friska morgon luften för att med glädje i sinnet
bege mig på hingsten mot mitt kära jobb!

Kom fram och loggade in mig, hämtade min sedvanliga kopp
med kaffe och började  dagen med enorm glädje.

Vid frukost så intog jag bara en knäckeskiva med tomat
och nytt kaffe!
Min kollega Inge som oxå håller på med diet pulver var på
mig om att ska vi inte ta en kaka? Glöm det sa jag....

Vid lunch tid intog jag en Allevo shake och kände att
tusan jag är ju mätt och känner mig full av energi...

På em så var det fika med en leverantör som bjöd på
tårta, men icke att jag åt..Jag AVSTOD glatt!

När dagen var slut så cyklade jag pigg hemåt men med
en skön längtande hunger i kroppen!

När jag kom hem så väntade detta på köksbordet.



Min älskade hustru hade gjort iordning en "lyx Boullabaise" med
räkor,pilgrimsmusslor,lax och grönsaker, allt från Allevos recept..

Till det pocherad grön sparris med saffrans aioli!
Så Underbart gott....

Efter maten så tog vi den sedvanliga promenaden ner mot stan
och gick förbi Claes ohlsson och handlade en "VÅG"
Jag som aldrig ägt en våg....



En digital sanningsmaskin....
Vikten som den talade om ska vi hålla hemlig än så länge
men fantastiskt bra att se sanningen....

Vi fortsatte ner mot älven och tittade på hur den förändrats på
bara några dagar....



Uman river som de säger häruppe



Våren är på väg nu på riktigt!

Nu sitter vi här hemma...Mätta och belåtna!
Såg på min statistik att jag har bara ätit 1257 kcal idag
och ska upp till 2000... Hmmm vad ska jag mer stoppa i mig....

Livet är fantastiskt och jag verkligen älskar det!

Hasta la vista "where ever you are"

Dagens låt tillägnar jag Henke & Ante



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0