Asiatisk Wok

I dag är mat temat Asiatiskt...

Det blev en fantastiskt god wok...
Delger er gärna receptet....

För 2 pers...

100g kålrot
60 gram rödlök
120g champinjoner
60g  morot
30g grön sparris
40g purjulök
1.5 dl mango sås
160g kyckling innerfile
1,5 dl råris
------------------------------------

Sätt på riset....
Jag andvänder alltid 2,5 ggr mängden vatten
och låter riset sakta koka upp på ettan på spisen.
Då kokar det sakta och bränner aldrig!
Är klart då maten är klar.

Skala och tärna kålroten.
Skär löken i båtar.
Strimla morot
strimla purjon
Skölj champinjonerna.
Skölj och skär ner sparrisen i bitar.

Woka det i den varma woken.
Strimla kyckling och fräs ner den i samma wok.

Efter ca 15min så dra ner på värmen...
Häll över mangosåsen, låt det puttra ihop...
Späd med vatten....
Låt det dra ihop lite till...
Smaksätt med soja och gärna vitlökspulver....
Red med maizena....
Koka ihop lite till...

Och "Voila" Super gott.....
Allt fixar du på ca 30 min....

Kcal 630/portion



-----------------------------------------------

Min minsta buskatt var som vanligt igång
när min hustru tog ut en låda för att leta
efter en försvunnen cykelnyckel....

Direkt hoppar hon in i hålet...



Vad glor ni på??



Och jag hann inte merrän vända ryggen
till i köket så var hon där och tog för sig
tillsammans med storasyster...



Nu är vi alla mätta och nöjda...

Ikväll blir det duschen och ev
fortsättning på "förintelsen" och
eller fantastiska "Weeds".....

Hasta la vista "where ever you are"

Dagens låt tillägnar jag naturligtvis Asien...




Kommentarer
Postat av: BosseA

Hur fasen bär du dig åt för att ´koka upp´ något på ettan?? Man ju inte ens smälta is på den värmen!



/En undrande sörlänning som gärna vill veta L

2009-05-05 @ 21:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0