Söndags Sol...

Idag så skinner solen i norrland Helt fantastiskt Underbart!!
Naturligtvis så blåser det ju med, men vi bestämde oss för
att ge oss ut på en kombinerad cykel och shoppa blomma
till balkongen tur....

Vi ringde vår vän M och frågade eller Min fru beordrade
henne att " Om en timme så är vi utanför dig och då ska
du vara klar" Vi ska ut tll Ersboda shopping distrikt..
M svarade "Javisst"....

Vi gjorde iordning oss och drog iväg....
Halvvägs till M då ringer hon att hon fått förhinder,
så vi vänder om om åker själv... Vi tog turen inom OK
för att äntligen byta gaspatron till vår "Wassermaskin"
som inte blivit gjort på ca 1,5 år...(skäms på mig)
så nu blir det inte att köpa läsk eller bära hem
vatten från affären längre...

Jag och den underbara kom ut till Ersboda shopping
distriktet och gick in på Coop för att köpa lunch...
Akta sig om hon inte får mat  vid lunch tid ...(*ASG*)

Vi drog sen för att hitta ett mysigt lä ställe att indmundiga
vår galanta lunch!
Det blev rökt kalkon med potatis sallad och morotsstavar
bröd och vatten....

Här packar gumman upp lunchen



Våra stål hingstar....




Visst ser min underbart vackra kärlek ut att njuta av solen ...



Efter en god lunch i det fria så åkte vi till Garden centret och köpte
jord och några Penseer till blomlpdan på balkongen....

Efter mycket motvind och en otroligt lång nerförs backe så är vi
hemma igen....  Min hustru har satt ner blommorna i den nya
jorden och ser nu en film på dvd som vi ej visste att vi hade...

Söndagen kommer nu att bestå av bara lugn och en god middag ikväll..
Tänkte att idag blir det en Laxplanka med västerbottens ducchese...
Mer info om hur den blev kommer senare...

Just det... När vi kom hem lagom andfådda och lite slutkörda...
Vad mötte oss då här hemma?

Jo våra väldigt livliga katter...



De kan konsten att  verkligen ta till vara på energin...

" Hasta la vista" Where ever you are....

Dagens låt tillängnar jag " Vicky och Ethan" I Grand Forks...


 


Här kommer en liten bild på våran måltid idag...
Gott var det.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0