Nya skor och "powerwalk"

Idag var det lite sämre väder och moln...
Men vad gör det när livet är underbart! 

På jobbet gick det som vanligt , bra och tiden gick kanon fort!
Talade med min hustru som var ledig idag och hon hade
Varit ute på "powerwalk" Hon hade gått över älven på andra sidan
och gått emellan broarna... En ganska mastig runda!

Umeå är lite som "London" Vi har UmeÄlven och de har Themsen,
Och sidorna förbinds med broar, Ume har fyra och london har
Jäkligt många!

Hon var vid gått humör och framåt då hon oxå rasat över 3 kilo
på en vecka...

"Du ska få en present" Då du kommer hem sa hon...
Jag som man tänkte direkt att "Glad hustru och present"...
Ja jag tänkte ju genast på "rajtantajjtan".....

Skyndade mig hem och in genom dörren...
Där stog min hustru och lagade middag åt oss...
Hmm tänkte jag.....Sexigt... var ju inställd...på?

Ja just det sa hon ...Du skulle få én present idag, sa hon...
YES tänkte jag....

Varsågod sa hon.... Jag fick ett par



Jag fick ett par "POWERWALKSKOR".... Fina va???
Du behöver ett par riktiga skor nu när vi ska motionera på allvar!
Jag tittade storögt och provade dessa snabbgåarskor.....
De passar jättebra sa jag, Bra sa hon....

Nu äter vi sen går vi ut en sväng så du får känna på dem....
Hon gav mig en kärleksfull puss på munnen och sa...
"Det andra tar vi sen, älskling".... Yes tänkte jag....

Vi åt och jag bytte om....
på med snabbgåarskorna och ut i staden...
Först var tvugna att gå in om ett köpcentar mitt i stan
för att jag behövde ett nytt lås till sonens cykel....



Vacker utsikt va???
Vi gick vidare ner mot kära älven...
där kan man lite välja hur man vill gå på alla  promenader....
Vi valde inåt landet...
Bara fem minuter från staden ...
(Umeå i bakgrunden)



Tystnar allt sorl och naturen visar sig längs promenaden..



med nya vårtecken...
Gulblomma...



Vitblomma



och sist Blåblomma..



Nu är vi 50 min senare hemma och har inhandlat grönsaker och frukt...
Duschat och ska se spårlöst....

Ha en underbar kväll alla vänner och glada läsare...

Hasta la vista "where ever you are"

Kvällens låt tillägnar jag alla som älskar sig själva..



Kommentarer
Postat av: Vicky

Tack för sången!!!



Kramar Vicky

2009-04-28 @ 03:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0